lördag 15 november 2008

Bowlingfunderingar

Det är säker jättekul att spela bowling, för den som tycker om att kasta stora stenar på flaskor. Lika roligt som det är för dom som spelar lika långtråkigt måste det vara att titta på. Det låter fruktansvärt illa och det enda man kan vinna är äran. Det ligger snäppet över frimärkssamling när det gäller publikintresse (från min sida, och då är jag partisk) Men ser man till motionen så slår bowling frimärkssamling med hästlängder, man blir nog starkare i armarna av att lyfta bowlingklot än frimärken. Jag har aldrig sett en svettig frimärkssamlare, så bowling är nog bättre.

3 kommentarer:

Linus sa...

Jag tror aldrig jag har sett en svettig bowlare heller ...

Aila sa...

Jo, det har jag men det kanske beror på att bowlare i fråga har lite dålig kondis=)

Anonym sa...

Det är väl bättre att bowla än att göra ingenting... Och jag tror visst att dom blir svettiga, för att det är så spännande.