torsdag 20 november 2008

Talande matvanor

Idag ska jag göra ett av det värsta jag vet. Jag ska åka till storstaden och storhandla/månadshandla matvaror och allt annat som följer med det, vårat kylskåp är så tomt att vissa börjar köpa sig en hamburgare innan dom kommer hem. Jag har 2 A4 ark fullskrivna med varor som ska införskaffas. Det kommer att ta hela dagen men när det är gjort så är det lugnt i en månad till, då behövs det bara tilläggshandlas lite färskvaror ibland. Tänk om jag skulle köpa nåt roligt för pengarna i stället. Jag har alltid önskat mig en kakadua (en vit papegoja med tofs) som kan prata. Vad förvånade mina matgäster skulle bli om det satt en livs levande papegoja i kylskåpet i stället för skinkan och osten till frukostmackan. Är det det som kallas för levande föda eller kanske (eko)logisk?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är utmanad! :)

Aila sa...

Är utmaningen vem som har minst mat i kylskåpet eller flest kakaduor=)=)

Linus sa...

testa länken här så förstår du nog vad utmaningen går ut på.

Anonym sa...

Jag vill också ha en kakadua.