söndag 8 mars 2009

Det finns bara en sak att tillägga


Diamantia.com
Vatikanen får åter omvärlden att baxna. Kyrkan försvarar bannlysningen av mamman till en nioårig flicka som gjort abort efter att ha våldtagits av sin styvpappa. Även läkarna som utförde aborten har bannlysts, trots att de försvaras av Brasiliens president.

Eftersom jag inte kan skriva vad jag egentligen tycker om den saken och det inte finns något övrigt vettigt flosker att klämma fram så lägger jag detta ämne till handlingarna. af  svd

2 kommentarer:

Anonym sa...

De två barnen är döda och kan inte komma tillbaka till livet.
Fadern är en skitstövel men kan förbättra sig.
Det stackars barnet med sin mor dödade två ofödda barn för att fadern är en skitstövel. Det var väl inte tvillingarnas fel?
Det är många tragiska aspekter i detta skeende.
Att vråla ut hat mot kyrkan verkar bara desperat och ologiskt men förståeligt i dagens samhälle, tyvärr.

Anonym sa...

Kära anonym,
Kan Du få in i din lilla hjärna att flickan OCH tvillingarna ändå inte hade klarat sig. Punkt slut.
Hennes livmoder är för liten och hennes späda kropp hade inte klarat en graviditet över måndad fyra.
Läkarna (jag är själv läkare) har RÄDDAT ett liv, försök fatta.
Tyvärr, men jag måste rubricera katolska kyrkans ledning som ett gäng idioter, och ni har ingen rätt bannlysa folk - så djäääävla medeltida.
Mvh