Försäkringskassan har helt enkelt inte tänkt förbättra sin image mot sina kunder, dom har tänkt att om dom inte betalar i tid åt dom kunder dom redan har, och när det inte ens går att tala med en handläggare utan endast med en oinsatt person i en annan del av landet (indien) då slutar folk att ta kontakt med dom eftersom det inte är någon ide och då löser sig kön av sig själv.
Om deras nya image och nya omgjorda och bättre omorganisation kallas för "stonewall" så kan man bara med lite förstånd förstå att det inte kommer att underlätta för deras kunder och det är heller inte meningen.
Meningen är att försvåra så mycket att folk inte har en chans att få sina ersättningar i tid och då kommer att ge upp inför kassans ovilja att underlätta och hjälpa. Det här byråkratiska och utdragna systemet måste ju vara en studie i rysk byråkrati under en lång tid förra seklet, och skulle göra vilken rysk statstjänsteman grön av avund. af svd dn
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar