onsdag 18 mars 2009

Välkommen hem


Diamantia.com
Farc-gerillan släppte svensk gisslan

Älvsbybon Roland Larsson 69, som kidnappades av Farcgerillan den 16 maj 2007 släpptes igår vid 17-tiden svensk tid. 

Jag kan inte ens föreställa mig vilken mardröm det måste ha varit för han och hans familjen under dom här två åren men nu måste det kännas skönt att det äntligen är över. 

Alla som har arbetat för hans frisläppande har gjort ett bra jobb men det är ändå tragiskt att det har tagit så lång tid och att det fortfarande finns andra kvar i samma situation.  af   svd   dn

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många svenskar hade kännedom om att han satt som fånge hos Farc?
Jag gjorde det inte och jag tycker ändå att jag följer svenska nyheter ganska så väl.
Kan det vara för att namnet är för svenskklingande?

Anonym sa...

Jag kände till detta. det har visst stått i tidningar och annat under tiden. Vad kul för hans familj att han har släppts.