torsdag 2 april 2009

Det var väl igår det var första april?


Diamantia.com
Bloggare (blogg=en form av nätdagbok) kan förlora sin A-kassa

Är det inte en bra sak att mannen är delaktig i samhället och följer med och engagerar sig, skulle det vara bättre att han satte sig på rumpan och blev en av dom som använde 35-40%av sitt matkonto till sprit, chips, kakor och godis. 

Kreativa människor har väl lättare att hitta jobb och komma tillbaka till arbetslivet, det borde väl vara en tillgång för A-kassan och inte någonting som han ska straffas för. Till och med A-kassan kan väl inte missat att det var igår det var första april.  svd  af  dn  svd

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju inte bara bloggande man blir varnad för, även arbete….
Jo, det är ju lite problem med det där att man jobbar och söker jobb samtidigt. Jag har nyss blivit varnad att jobba av min arbetsförmedling eftersom jag håller kurser, är föreläsare och skribent samtidigt som jag söker jobb. Kravet är att de som anlitar mig som föreläsare ska anställa mig på heltid. Men det är ju helt orimligt att jag ska ställa de kraven på mina uppdragsgivare.
Det är även helt orimligt att jag ska sluta med mina förnuftiga uppdrag och sätta mig ner och vara helt förbannat passiv- för det är inte min stil.
M.v.h.
Hanna Da