onsdag 17 juni 2009

Jag förstår problemet

Rabiesdrabbad hund

Vad ska dom annars göra för att få bukt med lösspringande hundar som är magra loppbitna och sjukdomsspridande. Jag älskar hundar, katter och alla andra djur men jag förstår samtidigt problemet med lösspringande hundar i fattiga länder och i många storstäder.

Enda sättet att skona både hundar och hundälskande människor är att kräva att alla hundar ska ha en ägare och alla hundar ska vara registrerade och märkta, alla hundar som inte är det ska omhändertas och få en chans till att hitta en ny ägare under ett par veckor och om inte det går så måste hunden avlivas, givetvis inte klubbas ihjäl utan avlivas humant.

Jag vet att det är förskräckligt men jag kan inte se någon annan utväg för det går inte att ha flockar med hungriga, sjuka och aggressiva hundar springande kring gatorna. Att flytta hundarna är inte att fixa problemet utan bara att flytta problemet någon annanstans.

Läs även andra bloggares åsikter om
Respito.com

Inga kommentarer: