fredag 12 juni 2009

Jag har funnit Jesus


Han bor i min slask

Efter att ha skrattat gott åt potatisjesus och mattjesus så tyckte jag att jag behövde lite kaffe, jag plockade ur det gamla filtret och tappade det i slasken så att sumpen åkte ur. Jag hann skvittra lite vatten i slasken i ett försök att skölja bort sumpen och hoppar till lite av förvåning över att sumpen faktiskt liknar en långhårig figur med skägg??

Det kan ha någonting att göra med att imagen på mattjesus fortfarande sitter fast på min näthinna men nog finns det vissa ansiktsdrag i sumpen som skulle kunna kallas jesus om man hade lite fantasi (och det har jag). Tänk att jag har en egen sumpjesus, han ligger kvar i slasken medan jag skriver det här för jag tänker gå tillbaka och fråga varför han är så intresserad av mitt avlopp, han kanske vill tala om att jag har nåt fel på det eller så vill han säga att allt svammel om jesusbilder bör spolas ned i slasken, ja vad vet jag vad han vill.

Läs även andra bloggares åsikter om

Respito.com

1 kommentar:

Anonym sa...

En slask-jesus är väl lika fin som en matt-jesus eller en potatis-jesus;)