onsdag 4 mars 2009

Jag är en neandertalare ingen höna


Varför detta evinnerliga könspratande, en kvinna är en kvinna och en man är en man, (sen finns det gråsoner där mittemellan men det är en annan historia) jag vill inte vara en könslös varelse som knappt vet hur jag ser ut och vad jag är om jag inte tittar efter. 

Det är väl inte så hemskt att säga till sin dotter att du är en tjej och du får leka med dockor och din bror har en snopp och det är därför han springer runt och skriker och har sig. Det ligger i generna att vara kvinnor och män och det är helt naturligt att bete sig som såna. 

Man behöver inte skrapa mycket på ytan för att en karl ska försöka ha ihjäl en rival eller att en kvinna ska försöka klösa ögonen ur grannen om hon kastar ögonen på hennes "familjebeskyddare".

 Vi är inte så långt från neandertalarna som vi tror. Jag blir så less över att allting ska vara så "politiskt korrekt" och "könsneutralt" att jag kan skrika.  af

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tack! Äntligen någon som håller med mig!

Anonym sa...

Haha, du är väl ironisk?

Aila sa...

=)