måndag 17 november 2008

Framtiden hälsar på

Jag ska i slutet av veckan hämta en äldre modell av mig själv, det kommer då att bli svårt att sitta framför den här skärmen. Min förmoder har ingen som helst förståelse för att datorer kan vara nåt att ha. Om jag läser en veckotidning, läser aftonbladet (pappersversionen) eller tittar på tv så har hon inga problem med att jag är ineffektiv vad gäller hushållsarbetet i övrigt. Då ler hon lite och säger, sitter du och läser nu igen! Om jag sitter framför datorn och läser en veckotidning, aftonbladet eller ser på tv så blir det annat ljud i skällan. Gör du inget annat än sitter och glor på den där, jag hörde att tvättmaskinen var klar kan du titta efter är du snäll, mina kläder blir så skrynkliga om man inte tar reda på dom medesamma. -(suck) - jag är på väg, ska bara läsa färdigt den här artikeln i aftonbladet först. Jag har ingenting emot att göra såna saker, jag kommer att sakna att göra det en vacker dag och förresten blir jag säkert likadan, när det finns nyare tekniska saker som inte jag förstår mig på.

Inga kommentarer: