fredag 21 november 2008

På önskelistan

Jag trodde att jag hade en ny och fin kamera, den är bara 3 år gammal. Den heter Konica Minolta Dimage 6.0 (det låter väl fint värre). Det är visst just det den är enligt min största kritiker, värre alltså, och inte bara det utan absolut sämst!! En tre år gammal kamera vs en ny är visst ungefär lika tekniskt avancerad som en volvo 245 vs en lamborgini (röd). Kritikern säger att en kamera som är betydligt mer avanserad än min "lådkamera" kostar inte många kronor. Jag kan väl erkänna att jag är lite impad av vad en nyare modell kan göra, tex filma lite längre än 30 sek och sen är det ju en fördel om själva fönstret är lite större än ett frimärke. Om jag är snäll kanske jag får en av tomten om den nu inte kostar mer än några kronor.

1 kommentar:

Redheadwitch sa...

Hej!
Om din kamera är "ute" då är min stenålder , men min tar trots det fina användbara bilder för det jag nu använder den till , jag har ju inte tänkt mig göra några affischer än :-) det där med megapixlar haar egentligen bara att göra med hur stora bilder du vill kunna göra dem till , sen finns det naturligtvis andra egenskaper som kan vara bra typ att kunna ta en bild på en som rör sig utn att det ska se ut som en gast på bilden :-) kram