måndag 4 maj 2009

Det ska vara lagligt att sälja sex


Diamantia.com
Dags att legalisera bordeller

Vilken skattelyft för staten. Tala om att lyfta sverige ur krisen. Självklart ska vi ha lagliga bordeller, det kan bara bli en vinn vinn situation för alla inblandade. Sexsäljarna blir egenföretagare med en tjänst att sälja och dom kan betala in sociala avgifer och få pensionspoäng, dessutom så går det att införa obligatoriska hälsokontroller minst en gång i månaden för att dom ska få behålla sin sexlegitimation. 

Dom kan ha en egen branchorganisasion och en egen fackförening med tillgång till support i form av dygnetruntservis för säkerhet och annan hjälp. Kunderna blir helnöjda, dom kan beställa tid långt i förväg när dom vet att har en "hål"timme, en betald friskvårdtimme som alla kan utnyttja till det dom vill, och dessutom veta att sexsäljaren är så frisk som man kan förvänta sig med en hälsokontroll varje månad. 

Det skulle  förenkla för alla handikappade,  ensamma män ock kvinnor som kunde få hembesök ifall dom ville. En till fördel är att om inte kunden är nöjd med köpet så går det att reklamera det till sexsäljarnas branchorganisation eller till allmäna reklamationsnämnde och kunna få sina pengar tillbaka. 

Sexhandel  pågår redan i sverige av alla sorter både små ensamföretagare som säljer lite sex till husbehov i sina lägenheter för att tjäna lite extrapengar till dom riktigt stora förfärliga trafficking bolagen som säljer sex på löpandeband med hitsmugglade kvinnor som får sälja sig under vidriga förhållanden. 

Jag tror att trafficking skulle minska drastiskt om man tillät bordeller under kontrollerade former. Varför ska staten bestämma att det är olagligt att sälja min egen kropp för sex när det är lagligt att sälja den till praktiskt taget vilket annat ändamål som helst. 

Jag kan få betalt för att ingå i studier om hur mediciner verkar på människor, jag kan få betalt för att sitta och prata med människor och jag kan få betalt för att massera, klippa, utföra fotvård och bada folk i alger och smörja in dom i olja, bara jag inte rör den andra människans sexorgan för då blir det genast olagligt trots att sexköparen och säljaren är över myndighetsåldern och sålunda borde få bestämma över sin egen kropp. 

Sen tänker jag ställa samma fråga som jag har ställt förr! Hur kan det vara olagligt att ta betalt för någonting som det är lagligt att ge bort gratis.

Läs även andra bloggares åsikter om

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte olagligt att SÄLJA sex. Bara att köpa. Någonting säger mig att dom det var ombytta roller, d.v.s. att det var mest män som sålde sex och kvinnor var köparna, så hade köp legaliserats med att sälja sex skulle kriminaliseras. Det är m.a.o. en könsdiskriminerande lag som enbart är ute efter att sätta dit mannen, för det är ju alltid synd om kvinnan.

Frågan man kan ställa sig är såklart hur det kan vara tillåtet att sälja någonting som det är olagligt att köpa.m

Anonym sa...

Lite skrivfel i föregående inlägg, men jag tror att alla fattar. Jag skrev "dom" istället för "om" och "med" istället för "men".

Anonym sa...

Den eviga vaneförställningen att sex främst brukas av handikappade och ensamma.....
Vareviga studie visar att den typiske torsken är en gift familjefar mellan 30 och 50 år gammal.
Och att den typiska säljaren är en kvinna som på ett eller annat sätt kan betraktas som mindre psykiskt stabil.