fredag 15 maj 2009

Inga skogsmullar här heller


Diamantia.com
Dagens barn är inga skogsmullar, en del åttondeklassare har inte ens sett en myrstack

Mina barn är inga skogsmullar heller, dom har aldrig tyckt om att vara ute i skog och mark. Ett av mina barn var hysteriskt rädd för allt som flög, kröp eller surrade. Ett annat barn tyckte att allt som hade med skog och mark enbart var jobbigt såvida man inte hade matsäck med sig (gäller dom andra barnen med) däremot tyckte han om att plocka bär (vilket jag avskyr). 

Det tredje barnet tyckte överhuvudtaget inte om någonting som hon inte var bäst på. Förmodligen så kommer telefonen att ringa inom tio minuter efter att jag har publiserat mitt inlägg, och (någon) av barnen kommer att säga att så var det inte alls.

FetTilläggas bör att skog och mark börjar precis där våran tomt slutar.

Läs även andra bloggares åsikter om 

Inga kommentarer: