lördag 2 maj 2009

Vargen sitter inte långt inne


Diamantia.com
21 åring dödad av två schäfrar när han försökte avbryta ett slagsmål

Det är vansinne att försöka gå mellan två såna hundar i full strid. Jag har en schäferhanne, en normal familjetränad hyfsat normal hund. För fyra år sen var jag ute i skogen med min hund, jag såg på långt håll en man komma cyklande efter vägen med sin schäferhanne, dock en betydligt mer vältränad hund än min husvovve. 

Mannen jobbar på ett vaktbolag och hunden var en tränad vakhund. Hunden var så tränad att den inte behövde varken halsband eller koppel för den gör ingenting utan att ha blivit beordrad? Det visste inte hunden så när han fick se oss så hade han totalt glömt bort all social träning som han fått, han kom som skjuten ur en kanon genom skogen (jag gick av vägen och in i skogen när  jag såg dom komma) kastade sig med ett avgrundsvrål över min hund som inte var sen att svara. 

Kampen varade säkert inte längre än ett par minuter innan ägaren hann fram och kastade sig över sin hund (som han fick ligga på för att han inte hade någonting att sätta fast hunden med) men jag kan lova att under dom två minuterna när jag stod mitt mellen två vansinniga scäferhannar i fullt slagsmål under ett öronbedövande vrålande och tänder blixtrande i ögonhöjd så har jag alldrig varit så rädd att skita ner mig. Dom fick inte slåss färdigt och det var tur för hur stor än min vovve är så hade han inte en suck mot denna tränade vakthund. 

Skadorna blev inte mer än lite tuggsår i ansiktet och blånader i munnen, att det andra hundägaren aldrig hörde av sig för att hör hur det gick för min hund (och för mig) är en annan femma men jag kan vara glad att hunden inte var ensam utan i alla fall hade ägaren i närheten när den anföll för annars vet man inte hur det hade kunnat gå. af af svd dn

Läs även andra bloggares åsikter om, 

Inga kommentarer: