tisdag 16 juni 2009

Både ordblind och ansiktsblind


Dom som brukar läsa min blogg har nog upptäckt att jag har lite problem med stavningen ibland. Egentligen så har jag inga problem alls (andra har det), nä, allvarligt så har jag inte problem att stava. Jag vet precis hur allt stavas i huvudet men sen så blir det av någon konstig anledning fel när det hamnar på "papperet".

Jag kontrolläser allt minst två eller tre gånger och rättar säker lika många felstavningar och borttappade bokstäver men det slinker alltid med fel i alla fall.

Dessutom så är jag fullständigt ansiktsblind med, jag känner inte ens igen grannarna om jag träffar på dom på något annat ställe än på sin egen tomt för då antar jag att det är grannen. Om dom två sakerna har med varandra att göra vet jag inte men jag tycker att det verkar ganska troligt.

Läs även andra bloggares åsikter om

Respito.com

1 kommentar:

Bengt sa...

Jag är ju en av dem som har noterat det som du vet och det är bara att acceptera som det är. Vad jag ändå inte förstår är varför du inte tar hjälp av datorn som du ändå sitter vid. Stavningskontrollen skulle direkt fånga mycket av det som trots dina stora ansträngningar slinker igenom. Kämpa på! :)