tisdag 23 juni 2009

Jag byter inte bort ett enda misstag


På min lista över saker att inte göra under en semester ska det stå bara en enda sak.

1. Jag lovar inte att inte göra samma misstag om och om och om igen, jag vill inte lära mig av alla misstag som jag och alla andra gör för det är misstagen jag kommer att komma ihåg och skratta åt när jag blir gammal och inte orkar gör om alla dom misstagen igen.

När jag sitter där jag sitter då kommer jag att önska vid gud att jag kunde klämma in mig i ett tält på en myggig strand med häcken full av sand som kliade och en hel bunt ungar som skrikande sägar att saften är varm och chokladkakan har smält. Jag vet att jag kommer att le och längta tillbaka till den stunden någon gång om jag får vara frisk och sitta någonstanns och minnas.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: