tisdag 8 september 2009

Fördummande reklam!

Vem kommer att ta på sig ansvaret för alla kommande dödade i trafiken på grund av att dubbdäck förbjuds. Det är otroligt cyniskt och elakt att säga att partiklarna som dubbdäck river upp dödar fler människor än vad dubbdäck räddar.

Jag hoppas att den ansvarige har ett bra försvarstal när någon förlorat hela sin familj i en halkolycka. Jag tror inte att det kommer att hjälpa om han säger att dom kanske, men bara kanske skulle ha dött partikeldöden eller fått lite hosta inom femtio år eller så.

Alla vet att det är en krass ekonomisk sak att dom vill förbjuda dubbdäck, varför ska dom fördumma sig själva och oss genom att påstå att det skulle vara för våran hälsas skull. Om det verkligen är ett förbud som värnar om våran hälsa så ber jag om att få slippa den omtanken. Jag hoppas vid gud att ingen tror på dom för det var det största b-shit jag har hört på länge.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: