söndag 20 september 2009

Hur gick det med benskörheten då?

Hoppas att man slipper alla övergångsbesvär. Jag tänker då inte äta mer än vad som är absolut nödvändigt. Det finns vissa kvinnor som får så svåra övergångsbesvär att dom helt enkelt måste välja mellan pest och kolera och jag hoppas att jag slipper det. Jag tror att jag kommer att så långt det går välj att låta bli att äta konstgjorda hormoner. Jag kanske ser mig om efter andra alternativ.

Det var ju så mycket tal om för några år sen att man skulle ge alla kvinnor hormoner efter det mensen upphörde bara för att det vara bra mot benskörhet, vart tog den diskussionen vägen. Är det inte bra mot benskörhet nu eller är det bara skadligt. Det som en dagen är bra är skadligt nästa, hur ska folk veta vad dom ska göra. Ju fler nya rön som kommer desto mer förvirrad och obeslutsam blir man.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: