lördag 30 maj 2009

"Jag har förtjänat det"


Håller helt med artikelförfattaren

Jag har länge tyckt att det är överreklamerat med egentid, förverkliga sig själv och min favorit, -jag har förtjänat det. Som om inte alla har förtjänat att vara lyckliga och ha en ekonomi som inte ger dom magsår. 

Jag tycker att många har blivit så egotrippade, det är ofta man hör, jag har, jag ska, jag behöver och jag har förtjänat det. Samhället har blivit individualiserat och många glömmer bort att när man skaffar familj så blir man en del i den familjen och delar den tid man har tillsammans och hur trist det än kan låta så ger man faktiskt upp sin rätt att disponera sin tid som man vill när barnen börjar droppa in. 

Nog kan man behöva vara ifred ibland men dom stunderna får man stjäla sig till när tillfället uppstår och kanske inte alltid när man vill det. Det finns som sagt var alldeles för många som har allt för mycket egentid som skulle ge allt dom hade för lite störning i tillvaron.

Läs även andra bloggares åsikter om 
Respito.com

2 kommentarer:

Erik sa...

Egentid är överreklamerat, kvalitetstid är det som gäller. Oavsett vad man gör så är det viktigt att vi gör saker som vi vill istället för att flänga omkring på jobb och annat som förväntas av oss.

Anonym sa...

Egentid? Vad betyder det egentligen, alla får väl nog med egentid till slut när dom blir pensionärer. Tills dess ska dom vara glada att ha människor runt omkring dom som tycker om och behöver dom.