söndag 26 juli 2009

Lathet och tidsbrist, inte glömska


Minst hälften av alla saker på den listan som folk säger att dom glömt att göra beror inte på att dom egentligen glömt utan på att minnet är lätt att skylla på när man är lat eller helt enkelt inte haft tid.

1. Att dricka kaffe/te, som sedan kallnar, händer ibland.

2. Var du lagt nycklarna, händer ibland.

3. Vad du skulle handla, händer ibland eller inte hade tid att skriva upp det.

4. Ta ut tvätt ur tvättmaskinen, Oops, det glömde jag, (jag tänkte göra det sen)

5. Att ta ut maten ur frysen, händer ibland.

6. Ladda mobilen /i Pod, händer ofta.

7. Att inte svära inför barnen, fan det glömde jag.

8. Fylla på toapapper, varför ska jag göra det, det kan väl nån annan göra.

9. Var du parkerat bilen, aldrig.

10. Vännernas barns födelsedagar, Oops, det glömde jag, (jag tänkte ringa senare)

11. Vattna blommor, alltid.

12. Din ålder, Oops, I did it again.

13. Vännernas födelsedagar, aldrig.

14. Spela in ditt favoritprogram, alltid.

15. Bröd i brödrösten, äter knappt bröd.

16. Tacka för senast, tacka för senaste vad?

17. Vännernas barns namn, aldrig men jag kommer lika inte ihåg hur dom ser ut!!

18. Köpa mjölk, om jag hinner.

19. Låsa bilen, inte om jag vill komma ihåg men jag tycker aldrig att det är nödvändigt.

20. Var du lagt plånboken, inte om jag har pengar i den.


Läs även andra bloggares åsikter om

, , af


Inga kommentarer: